Coraz więcej dzieci przed rozpoczęciem nauki w szkole ma zdiagnozowaną wadę wymowy lub kwalifikuje się na terapię logopedyczną z innych przyczyn. Coraz częściej obserwujemy, że dzieci rozpoczynające naukę w szkole nie zakończyły jeszcze terapii logopedycznej lub mają problemy z prawidłową wymową, a nigdy wcześniej nie były zdiagnozowane. Jest to bardzo istotne zagadnienie, ponieważ prawidłowy rozwój mowy ma wpływ na wiele aspektów naszego życia.
Zdarza się, że rodzic nie zauważa problemu u swojego dziecka lub nie wiąże trudności w nauce, czytaniu, pisania z nieprawidłowym rozwojem mowy. Wbrew powszechnej opinii logopeda nie tylko uczy poprawnej wymowy głosek, ale kształtuje też inne umiejętności: utrwalanie prawidłowych nawyków oddychania, usprawnianie pracy narządów mowy, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności porozumiewania się, bogacenie czynnego słownictwa, prawidłowe tworzenie zdań i wypowiedzi.
Zachęcam do zapoznania się z ulotką, w której zawarłam najważniejsze informacje na temat pracy logopedy oraz sygnałów, na które powinniśmy zwracać uwagę w trakcie rozwoju naszych dzieci.